keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Kauhea ahdistus

Rv 37+2 ja olen itkenyt koko aamun ihan hysteerisesti, kun en vain jaksa. Tänään pahan olon laukaisi niinkin pieni asia kuin kipuileva suonikohju, se samainen joka puhkesi aiemmin kesällä. Heti iskee pelko, että mitähän nyt taas. Onneksi ainakaan vielä ei särje sentään levossa, mutta juuri eilen sanoin miehelleni, että jos tämä menee hyvin pitkälle, saan viettää loppuraskauden koivet kohti kattoa. :/ En vain jaksa enää. Tuntuu niin epäreilulle, että vaivat eivät parane millään muulla kuin vauvan syntymällä ja siellä se valmis vauva mahassa köllii ja omat oireet vaan pahenevat päivä päivältä. Varmaan fiilikseen vaikuttaa sekin, että viime yö oli ihan hirveä, heräsin vessaan varmaan viisi kertaa. 

Olo on yksinäinen, mutta en jaksa ketään. Ehkä jaksaisin toista raskaana olevaa, tai sellaista jolla kaikki on vielä tuoreessa muistissa. 

Toivon niin kovasti, että vauva syntyisi pian. Jo ihan oman mielenterveyden takia. Ahdistaa myös olla ensikertalainen, kun mistään ei tiedä mitään. En minä tiedä miltä supistukset tuntuu, missä ne tuntuvat, tai mikä kolottelu on mitäkin. Asioita joita olen itse pitänyt "positiivisina" niistä sen enempää tietämättä, niin se että maha on laskeutunut alemmas ja välillä kävellessä tuntuu painetta nivusissa. Muutamana päivänä on ollut epämääräisiä tuntemuksia alavatsalla, sellaista jomotusta kuin että menkat alkaisivat. Mutta ei kuitenkaan kivuliasta. Välillä vetää edelleen mahaa kireän ja kovan tuntuiseksi ja myös alaselkää vihloo, mutta toki nämä kaikki voivat olla vain normaalia raskauteen liittyvää paskaa oloa, eikä viestiä mistään sen ihmeemmästä. Olen herkkä, joten kuulostelen kehoani vähän liiankin tarkkaan. 

Jos olisi jotain keinoja nopeuttaa synnytyksen käynnistymistä, voitte uskoa että tekisin joka ikisen. En vain oikein luota että mikään oikeasti toimii. Kontrollifriikkiä myös ahdistaa, että vaikka olo on sellainen että voisin mennä synnyttämään vaikka heti, niin minusta on kamalaa ettei tätä voi suunnitella kalenterin kanssa, enkä yhtään tiedä milloin ja mihin aikaan se tapahtuu. Olen sellainen ihminen, että jokainen meno on kirjattava ylös. 

Jatkan siis synkistelyä...

4 kommenttia:

  1. Voimia sulle loppuodotukseen! Tiedän kuinka raastavaa se välillä on. Kyllä siitä hyvin selviää kuitenkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Kokeillaan pärjätä. :)

      Poista
    2. Hei
      Ihan pakko vastata postaukseesi.
      Ensinnäkin, kiitos lohdutuksesta, sillä sain tästä paljon voimia �� Itse olen rv 19+ raskaana ja ahistaa väsyttää, tuntuu etten jaksa. Oon ajatellu, että tää raskaus oli virhe,mutta täähän kuuluukin asiaan. Ite oon seitsemättä kertaa raskaana ja silti en osaa ja tiedä kaikkea, aina tulee jotain uutta.
      Tsemppiä ja jaksamista loppuraskauteen ❤️

      Poista
    3. Kiva kuulla, että tästä mun ainaisesta valituksesta on apuakin. :) Mun mielestä kyllä kaikki negatiiviset tunteet kuuluu asiaan, varsinkin jos on vielä haasteellisempi raskaus, niin mitä kivaa tässä on? Itsekin vielä ensikertalaisena toivon, että vauva sitten korvaa tän kaiken, koska mulla ainakin on ollut etenkin henkisesti ihan helvetilliset 9 kk. Mutta tuosta sen huomaa, että näköjään sitten raskauskin voi olla joka kerta erilainen. :) Kiitoksia ja samoin sinne!

      Poista